مجله دلتا مجله دلتا

مجله دلتا

با فوايد زعفران آشنا شويد

​زعفران حاوي ويتامين A، اسيد فوليك، مس، پتاسيم، كلسيم، منگنز، آهن، سلنيوم، روي، منيزيم و تيامين است.

خواص زعفران هنگامي كه به مقدار كم استفاده شود، براي سلامتي بسيار مفيد است اما هنگامي كه بيش از حد مصرف شود مي‌تواند عوارض جانبي زيادي مانند استفراغ، خواب آلودگي، كاهش اشتها، حالت تهوع و برخي بيماري‌هاي قلبي را به دنبال داشته باشد. علاوه بر اين، اين گياه ممكن است براي زنان باردار و بيماران دو قطبي مناسب نباشد. در اين نوشتار از مجله دلتا به بررسي فوايد زعفران مي‌پردازيم.

فوايد زعفران
 زعفران داراي مزاياي درماني و بهداشتي فراواني است و به سلامت بدن كمك مي‌كند. در ادامه با برخي از فوايد زعفران آشنا مي‌شويم:

كمك به هضم غذا
زعفران براي كاهش مشكلات مربوط به گاز و اسيديته موثر است و بدين شكل به هضم كمك مي‌كند. علاوه بر اين داراي خواص گرمايشي است و مي‌تواند گرفتگي معده را كاهش دهد. نوشيدن روزانه يك فنجان چاي زعفران مي‌تواند هضم غذا را بهبود ببخشد.

درمان بي خوابي
از زعفران مي‌توانيد براي درمان اختلالات خواب و درمان بي‌خوابي استفاده كنيد. خاصيت آرام بخش زعفران باعث تسكين اعصاب و ايجاد آرامش مي‌شود. اين خصيصه به نوبه خود يك خواب راحت را به دنبال خواهد داشت.

تقويت بينايي
براي بهبود بينايي مي‌توانيد عصاره زعفران را به عنوان مكمل غذايي مصرف كنيد. براي دريافت دوز مناسب با پزشك متخصص خود مشورت كنيد.

بهبود حافظه
زعفران تاثير مثبتي بر يادگيري، تمركز و حافظه دارد. براي بهبود حافظه خود به طور منظم چاي زعفران يا شير زعفران بنوشيد.

مبارزه با افسردگي
زعفران ميزان زيادي كاروتنوئيد و ويتامين B دارد و به افزايش سطح سروتونين و ساير مواد شيميايي در مغز كمك مي‌كند كه به افسردگي مربوط مي‌شود.

درمان آسم
زعفران به افراد مبتلا به آسم كمك مي‌كند و در بهبود تنفس تاثير دارد. التهاب در ريه را كاهش مي‌دهد و باعث مي‌شود كه هوا بهتر از ريه عبور كند. اين تسهيل در تنفس به كاهش شدت حملات آسم كمك مي‌كند.

 

 

با مجله سلامتي دلتا همراه باشيد


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/11/1 ساعت: ۱۴ توسط:deltahealth :

خوراكي‌هايي كه خونتان را رقيق مي‌كند

​برخي مواد طبيعي خانگي هستند كه مي‌توان از آن‌ها به عنوان رقيق كننده خون استفاده كرد.

بدن راهي براي محافظت از شما در برابر خونريزي دارد. بيشتر اوقات توانايي لخته شدن خون خوب است اما گاهي هم مي‌تواند خطرناك باشد. برخي اختلالات سبب مي‌شوند كه پزشك برايتان داروي رقيق‌كننده خون تجويز كند. با اين حال چند ماده طبيعي وجود دارد كه به كاهش خطر لخته شدن خون كمك مي‌كند. در اين نوشتار از مجله دلتا به بررسي خوراكي هاي رقيق كننده خون مي‌پردازيم.

خوراكي هاي رقيق كننده خون
رقيق كننده‌هاي خون طبيعي، موادي هستند كه توانايي لخته شدن خون را كاهش مي‌دهند. لخته شدن خون فرآيند ضروري است اما گاهي اوقات خون مي‌تواند بسيار لخته شود و منجر به پيچيدگي‌هايي شود كه به طور بالقوه خطرناك هستند. در ادامه با برخي از خوراكي‌هاي رقيق كننده خون آشنا مي‌شويم:

زردچوبه
يكي از اصلي‌ترين تركيبات فعال زردچوبه، كوركومين، است كه به عنوان يك ماده ضد انعقاد عمل مي‌كند.

زنجبيل
آسپرين مي‌تواند به جلوگيري از سكته و حمله قلبي كمك كند. غذا‌هاي حاوي ساليسيلات مانند آووكادو، برخي توت‌ها، فلفل قرمز و آلبالو و گيلاس نيز ممكن است از لخته شدن خون جلوگيري كنند.

سير
پودر سير فعاليت ضد انعقاد دارد كه مي‌تواند خون را رقيق كند، اگرچه اثرات آن كم و كوتاه مدت است.

بادام
بادام ترد و خوشمزه، يكي از عالي‌ترين منابع ويتامين E است. ويتامين E خاصيت ضد لخته شدن دارد و مي‌تواند به عنوان يك رقيق كننده خون موثر عمل كند.

روغن زيتون
روغن زيتون كه يكي از سالم‌ترين روغن‌هاي جهان است، آنتي‌اكسيدان‌هايي دارد كه با راديكال‌هاي آزاد و التهاب مقابله و به نوبه خود به رقيق شدن خون و سلامت بدن كمك مي‌كند.

چاي بابونه
چاي بابونه يكي ديگر از رقيق‌كننده‌هاي طبيعي خون است كه نسبتا بي‌خطر محسوب مي‌شود. اگر داروي رقيق كننده خون استفاده مي‌كنيد، بهتر است از نوشيدن آن در مقادير زياد پرهيز كنيد.

سبزيجات برگ سبز

برخي سبزيجات برگ سبز داراي ويتامين E هستند كه چنانچه گفته شد، به رقيق شدن خون كمك مي‌كند.

 

 

با مجله سلامتي دلتا همراه باشيد


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/11/1 ساعت: ۱۳ توسط:deltahealth :

فوايد حنا براي مو

گذاشتن حنا روي مو، از زمان جواني مادربزرگ‌هاي ما و حتي خيلي قبل‌تر از آن رايج بوده است. امروزه نيز خيلي از افراد از حنا، اين گياه پرخاصيت، براي تقويت و زيبايي موهاي خود استفاده مي‌كنند.

خواص حنا براي مو واقعا شگفت‌انگيز است. حنا يك درمان طبيعي براي ريزش مو و حفظ سلامت آن است. حنا كوتيكول‌هاي مو را درمان مي‌كند؛ در نتيجه در بهبود سلامت ريشه مو نيز موثر است كه اين امر مانع از خرد شدن تارهاي مو شده و درخشندگي موها را حفظ مي‌كند. همچنين حنا PH پوست سر را در حد متعادل نگه مي‌دارد تا از ريزش زودهنگام مو جلوگيري شود. در ضمن بسياري از مشكلات پوست سر نظير شوره و خشكي را درمان مي‌كند و مانع از سفيدي زودرس مو نيز مي‌شود. در اين مطلب مجله دلتا، فوايد حنا براي مو را بخوانيد و از اين گياه پرخاصيت براي حفظ سلامت و زيبايي موهاي خود بهره ببريد.

 

خاصيت نرم كنندگي حنا
حنا يك نرم‌كننده گياهي بسيار عالي به‌شمار مي‌آيد. حنا سبب مي‌شود تا موهايتان شفاف و براق به‌نظر برسد؛ همچنين مو را تغذيه  و آن را نرم و ابريشمي مي‌كند. بهترين راه استفاده از فوايد حنا براي نرم كردن مو، خيساندن آن در ماست ساده و سپس ماليدن آن به تمام نواحي سر است. ماست مانع از خشكي مو شده و درخشندگي تارهاي مو را سبب مي‌شود.

 

جلوگيري از ريزش مو
حنا باعث تقويت پوست سر و موي شما مي‌شود و با متعادل نگه داشتن سطح PH، از ريزش مو جلوگيري مي‌كند. همچنين حنا رشد مو را افزايش مي‌دهد و باعث بهبود بافت مو خواهد شد.

بازسازي موهاي آسيب ديده
از جمله خواص حنا تنظيم ميزان اسيدي-قليايي پوست سر و بازسازي موهاي آسيب ديده است. علاوه بر آن، حنا مي‌تواند براي درمان خارش، عفونت و شوره سر مفيد واقع شود.

 

جلوگيري از خاكستري و نازك شدن تارهاي مو
به جاي خريد محصولات گران‌قميت بازار، حنا بخريد كه يك راه‌حل جامع و مهم‌تر از آن طبيعي و گياهي، براي داشتن موهاي ضخيم و براق محسوب مي‌شود.

درمان شوره سر
حنا به عنوان يك راه درماني كاملا موثر براي شوره‌ سر نيز شناخته مي‌شود. يك يا دو قاشق چاي‌خوري تخم شنبليله را شب در آب خيس كنيد و صبح آن را بكوبيد. كمي روغن خردل را حرارت دهيد و كمي برگ حنا نيز به آن اضافه كنيد و بگذاريد خنك شود. حالا خميري كه از تخم شنبليله درست كرده‌ايد را به آن اضافه كنيد. مي‌توانيد مخلوط به‌دست آمده را از صافي رد كرده تا ذره‌هاي زبر آن خارج شود. اين روغن را يك ساعت قبل از اين كه به حمام برويد و از شامپو استفاده كنيد، به موهايتان بماليد.

پيشنهاد مطالعه: براي آشنايي با درمان شوره سر، “درمان شوره سر با روش‌هاي خانگي” را مطالعه كنيد.

براي مشاهده مطالب بيشتر از مجله گردشگري دلتا ديدن نماييد


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1398/12/26 ساعت: ۱۵ توسط:deltahealth :

عمر كفش خود را بيشتر كنيد

اگر از كفشي روزانه و به‌طور مرتب استفاده كنيم، طبيعي است كه به مرور زمان كهنه و خراب مي‌شود. اما روش‌هايي نيز وجود دارد كه با استفاده از آن‌ها مي‌توانيد دوام و عمر كفش‌هاي خود را افزايش دهيد.

استفاده روزانه از كفش موجب كهنه  و فرسوده شدن آن مي‌شود. با خريد كفش نگهداري آن ضروري است تا عمرآن بيشتر شود و از همه مهم‌تر از پاها كه قلب دوم شماست به خوبي مراقبت كند. در اين مطلب مجله دلتا نكاتي را بررسي مي‌كنيم كه با توجه به آن‌ها، عمر كفش بيشتر مي‌شود.
 به كيفيت كفش توجه كنيد
كفش‌هايي كه جنس نامرغوب دارند خيلي زود خراب مي‌شوند. دوخت نامناسب نيز مي‌تواند خراب شدن زود هنگام كفش را درپي داشته باشد؛ پس هنگام خريد كفش ابتدا بايد به جنس و همچنين نوع دوخت كفش دقت كنيد.

كفش اندازه و مناسب بخريد
كفش بزرگتر و يا كوچكتر از پا نخريد و در انتخاب اندازه كفش دقت كنيد؛ زيرا اگر كفش متناسب با سايز پاي شما نباشد، عمرش كاهش مي‌يابد.

 

پاشنه پلاستيكي تهيه كنيد
اگر زياد راه مي‌رويد و يا روي پا مي‌ايستيد، پاشنه اولين قسمت از كفش است كه از بين مي‌رود . زمان خريد كفش يك جفت ته پاشنه پلاستيكي تهيه و در صورت فرسوده شدن و ظاهر شدن ميخ پاشنه، آن را جايگزين پاشنه قديمي كنيد تا كفش دوام بيشتري داشته باشد.

لايه نازكي به تخت كفش بچسبانيد
راه رفتن زياد، سبب كم شدن عمر كفش مي‌شود؛ بنابراين براي افزايش عمر كفش خود، لايه نازكي از كائوچو به تخت كفش بچسبانيد تا از جذب آب و ليز خوردن كفش نيز جلوگيري شود.

 

لكه‌هاي كفش را تميز كنيد
براي پاك كردن لكه‌هاي كفش، از دستمال نرم يا برس واكس استفاده كنيد و لكه هاي روي كفش‌ را بلافاصله پاك كنيد. لكه‌هاي نمكي به كفش‌هاي چرمي آسيب مي‌رساند؛ بنابراين با پارچه‌اي كه كمي نم دارد آن‌ها را تميز كنيد و يا براي از بين بردن لكه‌ها، يك پارچه پنبه‌اي را داخل تركيب سركه و آب كنيد و روي سطح كفش بكشيد تا زماني كه لكه محو شده و بگذاريد  كفش خشك شود. تميز كردن بلافاصله لكه هاي كفش به افزايش عمر آن كمك مي‌كند.

 

كفش را در دماي اتاق نگهداري كنيد
قرار دادن كفش‌هاي چرم در هواي گرم باعث جمع شدن آن‌ها مي‌شود؛ پس كفش‌ها را در كمدي با دماي اتاق نگهداري كنيد. هيچ‌گاه كفش نم‌دار را در جعبه قرار ندهيد؛ زيرا باعث رشد باكتري و كپك در كفش شده و بوي نامطبوع ايجاد مي‌كند.

كفش اسپرت خود را بشوييد
كفش‌هاي اسپرت خود را هر چند وقت يك بار بشوييد تا بو نگيرند. شستن كفش به افزايش عمر آن كمك مي‌كند و باعث مي‌شود تا كفش شما حالت نو به خود بگيرد.

 

كفش‌هاي خود را با فاصله در جاكفشي بگذاريد
براي محافظت از كفش‌ها، آن‌ها را در جاكفشي و با رعايت فاصله از يكديگر قرار دهيد. توجه كنيد كه كفش‌هاي چرم را كنار ورني‌ها قرار ندهيد؛ زيرا باعث رنگ دادن آن‌ها به هم مي‌شود.

پيشنهاد مطالعه: براي آشنايي با اشتباهات رايج در پوشيدن كفش، “۳ اشتباه در پوشيدن كفش مردانه” را مطالعه كنيد.

براي مشاهده مطالب بيشتر از مجله گردشگري دلتا ديدن نماييد


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1398/12/26 ساعت: ۱۵ توسط:deltahealth :

آقايان خوش تيپ اين گونه اند !

انتخاب لباس‌هاي مناسب و داشتن ظاهر آراسته در خوش تيپي مردان اهميت زيادي دارد.

اگر دوست داريد ظاهر شما عوض شود، ولي نمي‌دانيد چه مدل لباس‌هايي به شما مي‌آيد و مشكل كجاست؛ با مجله دلتا همراه باشيد تا با چند پيشنهاد ساده براي خوش تيپي مردان آشنا شويد. به دنياي مردان خوش پوش خوش آمديد!

انتخاب سايز مناسب
انتخاب سايز مناسب لباس، ساده‌ترين كار براي داشتن ظاهري آراسته است. برخي از آقايان، به خصوص نوجوانان و پسرهاي جوان، لباس‌هاي گشادي مي‌پوشند كه به اصطلاح به تنشان زار مي‌زند! بهتر است لباسي انتخاب كنيد كه نه خيلي تنگ و نه خيلي گشاد باشد.

شلوار‌ مناسب
شلوار‌هاي پارچه‌اي گزينه‌ مناسبي براي تيپ‌هاي مردانه است، اما به قد اين شلوارها دقت كنيد. اگر قد آن‌ها خيلي بلند باشد يا چند سانتي بالاي كفش قرار بگيرد، ظاهر شما را خراب مي‌كند. البته اين نكته در مورد شلوار‌هاي جين هم صدق مي‌كند. پشت شلواري كه از بلندي زياد ريش ريش شده يا روي زمين كشيده مي‌شود، اصلا زيبا نيست.

 

اسپرت يا رسمي ؟
لباس‌هاي بالاتنه بايد با شلوار هماهنگي داشته باشند. جالب نيست يك آقا سويشرت گشاد و اسپرت را با يك شلوار پارچه‌اي بپوشد يا يك بالاتنه رسمي را با شلوار جين ست كند.

اگر قرار است ظاهر اسپرت داشته باشيد، سعي كنيد تمام لباس‌ها اسپرت باشند. اگر هم مي‌خواهيد لباس رسمي انتخاب كنيد، پيراهن و كت‌ و شلوار بايد كاملا رسمي باشند.

تيشرت تبليغاتي ممنوع !
وقتي يك تيشرت با يك لوگوي تبليغاتي مي‌پوشيد، شبيه يك بيلبورد تبليغاتي متحرك به‌ نظر مي‌رسيد! دور اينگونه تيشرت‌ها را خط بكشيد. بهتر است تيشرت‌هاي كلاسيك يقه‌ هفت يا تيشرت‌هايي با طرح‌هاي زيباي هنري انتخاب كنيد. اين روز‌ها لباس‌هايي با خطوط فارسي، گزينه‌هاي زيبا و با اصالتي توليد مي شوند كه مي‌توانند حال‌ و‌ هواي تازه‌اي به تيپ شما بدهند.

 

كفش تميز و براق
انتخاب كفش‌ مناسب در خوش تيپي مردان نقش بسزايي دارد. معمولا اولين بخش ظاهر كه افراد به آن توجه مي‌كنند، كفش است. پس سعي كنيد كفش‌ها هميشه تميز و مرتب باشند. حتي اگر بهترين لباس‌ها را بپوشيد و همه لباس‌ها تميز و اتو كشيده باشند، يك كفش كثيف به راحتي همه اين‌ها را زير سوال مي‌برد. پس به كفش‌ها حسابي دقت كنيد تا هميشه برق بزنند.

جزئيات تاثير‌گذار
هيچ‌وقت قدرت جزئيات را دست‌كم نگيريد. جزئيات مي‌توانند نشان‌دهنده ويژگي‌هاي خاص شخصيتي شما باشند. يك دستمال گردن شيك يا يك دكمه سردست زيبا مي‌تواند حسابي حال و هواي ظاهر را عوض كرده و خوش‌سليقگي شما را نشان دهد. جزئيات اولين مواردي است كه در ظاهر مورد‌ توجه قرار مي‌گيرند؛ پس به آن‌ها خوب توجه كنيد.

مو‌هاي هميشه كوتاه
مو‌ها بيشترين تاثير را روي چهره مي‌گذارند. سعي كنيد هميشه موها را كوتاه و مرتب نگه داريد؛ مو‌ي كوتاه به چهره نظم و انضباط مي‌دهد. دقت داشته باشيد كه حتما مو‌هاي پشت گردن‌ را اصلاح كنيد؛ چون ظاهر ناخوشايندي دارند. هر چند وقت يك‌ بار به آرايشگاه برويد و اندازه موها را چك كنيد تا نامرتب و شلخته نشوند.

خوش‌بو باشيد
هيچ‌چيز به اندازه يك ادكلن خوش‌بو نمي‌تواند تيپ مردانه را كامل كند. عطرها احساسات را تداعي مي كنند و بهتر است با توجه به شخصيت‌ خود، عطر‌ و ادكلن انتخاب كنيد. توصيه مي‌كنيم براي عطر هزينه كنيد تا معجزه آن را در يك ظاهر آراسته ببينيد.

پيشنهاد مطالعه: براي آشنايي با لباس‌هاي مناسب تيپ مردانه “كت تك، آچار فرانسه استايل مردانه” را مطالعه كنيد.

براي مشاهده مطالب بيشتر از مجله مد و زيبايي دلتا ديدن نماييد


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1398/12/11 ساعت: ۱۴ توسط:deltahealth :

آرايش چشم مناسب خانم هاي عينكي

https://delta.ir/mag/wp-content/uploads/2020/02/e72wuwimageswiw.jpg

بهترين آرايش چشم خانم هاي عينكي آرايشي است كه باعث شود چشم‌ها از پشت عينك زيباتر جلوه كنند.

آرايش چشم خانم‌ هاي عينكي نسبت به خانم‌هايي كه عينكي نيستند، كمي متفاوت است. اگرخانم‌هاي عينكي هنگام آرايش چشم نكات آرايشي و ميزان آرايشي را كه بايد داشته باشند  بدانند، بهترين آرايش چشم را از پشت عينك خواهند داشت. در صورتي كه ناچاريد عينك بزنيد و از طرفي به آرايش چشم علاقه داريد، با مجله دلتا همراه باشيد.
برخي خانم‌ها به اين دليل كه عينكي هستند، بي خيال آرايش چشم مي‌شوند. اما توجه داشته باشيد كه عينك نبايد شما را از آرايش چشم منصرف كند، چون آرايش چشم باعث مي‌شود از پشت عينك چشم ها بهتر جلوه كنند.


استفاده از كانسيلر چشم
اولين كاري كه خانم‌هاي عينكي براي آرايش چشم بايد انجام دهند، اين است كه پف و سياهي زير آن‌ها را از بين ببرند. براي اين كار بايد از كانسيلر مناسب استفاده كنند. كانسيلر يكي از لوازم آرايشي پركاربرد براي پوشاندن تيرگي‌هاي اطراف چشم است. عينكي‌ها هميشه بايد از كانسيلر استفاده كنند تا چشم‌ها از پشت عينك برجسته‌تر شود.

فرم ابرو ها
خانم‌هاي عينكي بايد اهميت ويژه‌اي به ابروهايشان بدهند و هميشه آن‌ها را مرتب و خوش حالت نگه دارند؛ فرم ابرو در آرايش چشم بسيار موثر است. براي داشتن ابروهاي زيبا و خوش حالت، ريمل ابرو كمك زيادي مي‌كند.

 

خط و سايه چشم

اگر هميشه خط چشم نازك و ساده‌اي داشته باشيد، خيلي خوب است. خط چشم بيشترين تاثير را در زيبايي چشم‌ها، مخصوصا براي خانم‌هاي عينكي دارد. در آرايش خانم هاي عينكي داشتن خط چشم ضروري است.

سايه چشم‌هاي ملايم براي افراد عينكي مناسب‌تر از سايه چشم‌هاي تيره و پررنگ است. سايه چشم‌هاي صورتي، كرم، نقره‌اي و سايه‌هاي روشن، مناسب خانم‌هاي عينكي است.

ريمل مناسب
براي داشتن بهترين آرايش چشم بايد از بهترين ريمل‌ها استفاده كنيد. با ريمل‌هاي حجم دهنده و ضد آب به مژه‌ها حجم دهيد و جذابيت چشم‌هايتان را بيشتر كنيد. حتي اگر هيچ آرايشي هم نداشته باشيد، ريمل به تنهايي مي‌تواند چشم‌ها را جذاب كند و نقش مهمي در آرايش چشم خانم هاي عينكي دارد.

براي مشاهده مطالب بيشتر از مجله مد و زيبايي دلتا ديدن نماييد


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1398/12/11 ساعت: ۱۴ توسط:deltahealth :

با مانتو جين چي بپوشيم ؟

مانتو جين يكي از محبوب‌ترين مدل‌هاي مانتو براي خانم‌ها است. اما برخي نمي‌دانند آن را با چه كفش و شلواري و چه رنگ شال و روسري ست كنند.

مانتو جين را بيشتر خانم‌ها دوست دارند، اما گاهي در ست كردن آن دچار مشكل مي‌شوند. چون اين مانتو را نمي‌توان با هر چيزي ست كرد و بايد در انتخاب شال و شلوار دقت شود. اگر شما هم از آن دسته افرادي هستيد كه به مانتو لي علاقه داريد، با مجله دلتا همراه باشيد تا با نحوه ست كردن آن آشنا شويد.
ست كردن مانتو جين با شال و روسري
براي ست كردن مانتو لي با شال و روسري به جنس آن دقت كنيد و با اين مانتوها روسري‌هاي حرير و ساتن براق و ابريشمي ظريف نپوشيد. چون جنس و نوع پارچه‌ها بايد با هم تناسب داشته باشند. بهتر است با مانتو جين، روسري‌هايي از جنس نخ، ابريشم كج راه، ابريشم توييل و پشمي بپوشيد.

همچنين روسري‌هايي با طرح‌هاي لنگي، زبرا، خال‌خالي، شطرنجي و چهارخانه به خوبي با مانتوي جين ست مي‌شوند.

رنگ‌هاي پركاربرد براي شال و روسري كه براي ست با مانتوي جين پيشنهاد مي‌شوند، عبارتند از :

رنگ خنثي و طبيعي:
رنگ‌هاي بژ، سفيد، سياه و خاكستري رنگ‌هاي خنثي است و به راحتي با مانتوهاي لي ست مي‌شوند.

رنگ قرمز و زرد:
براي اينكه جذاب‌تر به نظر برسيد، مانتو لي را با شال يا روسري قرمز يا زرد بپوشيد. اين دو رنگ مكمل رنگ آبي است و رنگ‌هاي مكمل به خوبي با هم ست مي‌شوند.

رنگ هاي آبي، بنفش و ارغواني:
رنگ آبي، بنفش و ارغواني از رنگ‌هاي متناسب با مانتوي لي است كه ظاهر را ساده و يكدست مي‌كنند.

همچنين استفاده از شال‌هايي با رنگ‌ سبز، قهوه‌اي و نارنجي براي ست كردن با مانتو جين مناسب است.

 

ست كردن مانتو جين با انواع شلوار
براي ست كردن مانتو لي، شلوار جيني را انتخاب كنيد كه رنگ آن نزديك به رنگ مانتو باشد.

براي مانتو جين تيره از شلوارهاي كتان تيره و براي مانتو جين روشن از شلوارهاي كتان روشن استفاده كنيد.

با مانتوي لي روشن مي‌توانيد از شلوارهاي پارچه‌اي سفيد و خاكستري و براي مانتوي لي تيره از لگ‌هاي مشكي استفاده كنيد.

 

ست كردن مانتو جين با انواع كفش
بهترين انتخاب براي ست كردن كفش با مانتو لي، كفش‌هاي اسنيكر است كه بايد با توجه به رنگ شال و روسري و رنگ مانتو، رنگ آن را انتخاب كرد. كفش‌هاي اسنيكر سفيد، خاكستري روشن و نقره‌اي گزينه‌هاي خوبي براي مانتوهاي لي است.

صندل‌هاي اسپرت با رنگ‌هاي خاكي، قهوه‌اي و زرشكي و صندل‌هاي پاشنه‌دار و لژدار براي ست كردن با مانتو لي مناسب ست.

نيم بوت‌ها انتخاب خوبي براي ست كردن با مانتو جين، به خصوص در روزهاي سرد سال است.

براي اينكه استايلي دخترانه و جذاب داشته باشيد، مانتو جين خود را با كفش‌هاي عروسكي تخت بپوشيد. فقط دقت كنيد كه رنگ اين كفش‌ها با لباس‌هاي شما هماهنگي داشته باشد.

براي مشاهده مطالب بيشتر از مجله مد و زيبايي دلتا ديدن نماييد


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1398/12/11 ساعت: ۱۴ توسط:deltahealth :

خط لبخند و ترميم آن

خط لبخند يا خط خنده، نوعي چين و چروك است كه با خنديدن، در دو طرف دهان يا اطراف چشم‌ به وجود مي‌آيد.

خط لبخند با بالاتر رفتن سن عميق‌تر شده و تعداد آن‌ها بيشتر مي‌شود. راهكارهاي درماني و زيبايي گوناگوني براي اصلاح خط لبخند و به حداقل رساندن ظاهر اين خطوط وجود دارد. البته توصيه مي‌كنيم در مورد انتخاب راه مناسب، حتما با پزشك متخصص مشورت كنيد تا متناسب با نوع پوست، بهترين گزينه را به شما پيشنهاد دهد. با مجله دلتا همراه باشيد تا با شيوه‌هاي از بين بردن خط لبخند آشنا شويد.
ليزر
درمان با ليزر نوعي تكنيك بازسازي پوست است كه سلول‌هاي لايه‌ رويي پوست را برمي‌دارد. تورم و درد از عوارض جانبي ناشي از درمان با ليزر است كه پس از چند روز برطرف مي‌شود.

 

تزريق بوتاكس
بوتاكس نوعي روش تزريقي است كه با ضعيف كردن عضلات در ناحيه خط لبخند، اثر خود را مي‌گذارد و باعث مي‌شود خطوط و چروك، آزادتر شده و كمتر به چشم بيايند.

تزريق بوتاكس مي‌تواند توسط متخصص پوست يا جراح پلاستيك انجام شود. تاثير تزريق بوتاكس در ناحيه خط لبخند تقريبا سه ماه ماندگار است و اگر مي‌خواهيد نتيجه‌اي كه گرفته‌ايد تداوم بيشتري داشته باشد، بايد با پزشك مشورت كنيد.

عمل جراحي 
اگر خواهان نتايج ماندگارتري هستيد، ليفت صورت يك راه حل درماني پايدارتر است كه هزينه زياد و دوران نقاهت طولاني‌تري دارد. براي استفاده از اين روش، حتما بايد با پزشك متخصص مشورت كرد.

تحريك توليد كلاژن پوست 
تحريك توليد كلاژن پوست كه به آن ميكرونيدلينگ مي‌گويند، توليد طبيعي كلاژن در پوست را افزايش مي‌دهد. با بالا رفتن سن، پوست نمي‌تواند مانند گذشته كلاژن توليد كند و براي همين خاصيت كشساني خود را از دست مي‌دهد.

در شيوه‌ ميكرونيدلينگ كمك مي‌شود تا كلاژن بيشتري توليد شده و خطوط و چروك را پر كند. نتايج اين روش، تدريجي ظاهر مي‌شود و شما مي‌توانيد پس از ۹ ماه، نتيجه‌ كامل را ببينيد. در مدت التيام و ترميم پوست، ممكن است كبودي و قرمزي روي پوست ظاهر شود كه از بين مي‌رود.

 

كرم‌ هاي رفع خط لبخند
كرم‌هاي مختلف با برندهاي گوناگون براي رفع چروك‌ها و خط لبخند وجود دارد. رتينول يكي از عناصر ضد چين و چروك است كه در بيشتر اين كرم‌ها وجود دارد و عواملي را كه منجر به چين و چروك پوست مي‌شوند، از بين مي‌برد. ايراد كرم‌هاي ضد چين و چروك آن است كه چند ماه زمان مي‌برد تا اثر بگذارند و نتيجه هم ماندگار نيست. همچنين اين كرم‌ها عوارض جانبي مانند ايجاد حساسيت پوستي، قرمزي و احساس سوزش دارند.

عصاره‌ هاي گياهي
عصاره برخي از گياهان به طور طبيعي به سلامت و جوانسازي پوست كمك مي‌كنند. عصاره‌هاي گياهي تست شده‌اي وجود دارند كه معلوم شده مي‌توانند كلاژن سازي پوست را افزايش داده و كشساني آن را بهبود دهند. موارد زير چند نمونه از اين گياهان است:

چاي سفيد
علف شير
تنتور گل سرخ
چاي سبز
آنجليكا
رازيانه
انار
اگر مي‌خواهيد از عصاره‌هاي گياهي استفاده كنيد، حتما آن‌ها را با يك روغن حامل مانند روغن زيتون يا روغن بادام، رقيق كرده و ابتدا مقدار كمي از آن را روي پوست‌ امتحان كنيد تا مطمئن شويد كه به آن آلرژي نداريد.

 

پيشگيري از ايجاد خط لبخند
از آنجا كه هميشه پيشگيري بهتر از درمان است، توصيه‌هاي ساده زير را به كار ببريد تا خط لبخند ديرتر در صورت شما ظاهر شود:
استفاده روزانه از كرم ضد آفتاب
نوشيدن مايعات كافي
پرهيز از الكل، كافئين و سيگار
شست‌وشوي روزانه صورت
استفاده از مرطوب كننده متناسب با پوست
ورزش كردن
رژيم غذايي مناسب

براي مشاهده مطالب بيشتر از مجله مد و زيبايي دلتا ديدن نماييد


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1398/12/11 ساعت: ۱۴ توسط:deltahealth :

لباس هاي ماكسي؛ باب سليقه خانم ها

لباس ماكسي براي اكثر بانوان، جذاب و زيباست.شايد تاكنون از خود پرسيده‌ايد كه لباس ماكسي خود را با چه لباس‌هاي ديگري مي‌توانيد بپوشيد. در اين مقاله به  پرسش شما پاسخ خواهيم داد.

لباس ماكسي به ترند محبوب دختران جوان تبديل شده است. در ايران نيز اين نوع لباس‌ها به دلايل مختلف محبوبيت دارد. لباس هاي ماكسي يا بلند كه معمولا تا نوك يا قوزك پا مي‎رسند، در مدل‌هاي متفاوت چاكدار، پليسه‌اي، خنك و تابستاني، جير و مخمل و… به بازار عرضه شده و براي پوشيدن در مكان‌ها و مناسبت‌هاي گوناگون مناسب است.

لباس هاي ماكسي براي اكثر بانوان، جذاب و زيباست.شايد تاكنون از خود پرسيده‌ايد كه لباس ماكسي خود را با چه لباس‌هاي ديگري مي‌توانيد بپوشيد. در اين مطلب شما را راهنمايي مي‌كنيم تا شيك‌ترين مدل‌هاي ماكسي را تهيه كنيد و از خوش‌پوشي خود لذت ببريد.با مجله دلتا همراه باشيد.

 

لباس ماكسي با اسنيكرز
ممكن است شما هم بر اين باور باشيد كه اسنيكرز و كتاني را فقط بايد با لباس‌هاي ورزشي بپوشيد يا شايد از كساني باشيد كه با ديدن افرادي كه پيراهن خود را با كفش مهماني نپوشيده‌اند، با خود گفته‌ايد: “چه انتخاب بدي! اما در نظر داشته باشيد كه قوانين دنياي مد همواره در حال تغيير است .

امروزه تركيب پيراهن و دامن با اسنيكرز و كتاني، سبكي كلاسيك محسوب مي‎شود. اين سبك براي خانم‌هايي كه كفش پاشنه بلند دوست ندارند، بسيار مناسب است و از طرفي براي روز‌هايي كه قصد خريد و بازارگردي داريد نيز گزينه بسيار راحتي است كه از يك پادرد و كمردرد حسابي پيشگيري مي‌كند.

لباس ماكسي همراه با كت جين
تركيبي بسيار زيبا و شيك است كه شما را شاداب‌، جوان‌ و پرانرژي‌تر از آنچه كه هستيد، نشان خواهد داد. رنگ كت جين، طبيعي است و  با هر رنگ پوستي، ست خواهد شد. از آن‌جا كه كت‌هاي جين، معمولا كوتاه و تا بالاي كمراست؛ توجه‌ را به سمت پا‌ها جلب مي‎كند و آن‌ها را بلندتر نشان مي‌دهد.

 

لباس ماكسي با كمربند
اگر لباس ماكسي را با كمربند بپوشيد،كوچكي سايز كمرتان بيشتر به چشم مي‎آيد و اندامتان، جذاب‌تر ديده مي‎شود؛ اما اگر كمربند دوست نداريد و يا احساس مي‌كنيد كه با بستن كمربند، چربي‌هاي شكمي بيشتر به نظر مي‎رسند، مي‌توانيد از يك لباس ماكسي چاك‌دار استفاده كنيد كه نه فقط كمر؛ بلكه پاهايتان را نيز زيباتر نشان خواهد داد. اين گزينه براي بانواني كه پا‌هاي كشيده و خوش فرم دارند، پيشنهاد خوبي است.

ست كردن لباس با كفش پاشنه بلند
داشتن قد بلند و كشيده، يكي از دغدغه‌هاي خانم‌هاست. اگر پوشيدن كفش پاشنه بلند را دوست داريد و از طرفي مايل نيستيد كه توجه ديگران به پاشنه بلند كفش شما جلب شود، پوشيدن لباس ماكسي، يكي از بهترين گزينه‌هاست. با اين كار مي‌توانيد بدون جلب توجه، قدبلندتر به نظر برسيد؛ زيرا لباس هاي ماكسي به‌ دليل بلندي، پاشنه‌هاي كفش ‌ شما را پنهان مي‎كنند؛ بهتر است كه براي اين سبك؛ لباس‌هاي ماكسي كه اندازه آن ها تا نوك پاي شماست، چاكدار نيستند و حالتي لخت و افتاده دارند را انتخاب كنيد.

 

لباس ماكسي با كت چرم
اگر در پي  يك سبك شيك و جسورانه هستيد، پيراهن بلندرا همراه با يك كت چرم بپوشيد. در اين صورت مي‌توانيد آرايشي با رنگ‌هاي ملايم و روشن داشته باشيد كه با كت چرم ست شود.

لباس ماكسي نامتقارن
اگر دوست داريد پاهايتان را به نمايش بگذاريد، پوشيدن اين نوع پيراهن‌ها را به شما پيشنهاد مي‌كنيم. لباس‌هايي كه قسمت جلويي آن‌ها كوتاه و پشتشان بلند است. اين لباس‌ها زيبا و جذاب است.

لباس ماكسي طرح‌دار
طرح روي لباس مي‌تواند بسيار روح بخش باشد، از بته جقه و طرح‌هاي اسليمي گرفته تا گل و بوته و اشكال هندسي متقارن و نامتقارن با رنگ‌هاي مختلف. درضمن مي‌توانيد لوازم زينتي زيادي را با آن‌ها ست كنيد، به خصوص اگر اين لباس‌ها كمي در قسمت يقه، باز و يا حتي دكلته باشند و يا آستين آنها حلقه‌اي بوده و فضاي زيادي براي نشان دادن زيورآلات داشته باشند.

 

استفاده از لوازم زينتي
استفاده از لوازم زينتي  با لباس ماكسي، قوانين زياد سختي  ندارد و همه‌چيز بستگي به سليقه و موقعيت شما دارد. مثلا اگر لباس شما يقه‌ باز و زيبايي دارد، مي‌توانيد از يك گردنبند بزرگ و جذاب استفاده كنيد و يا اگر لباس‎تان بدون آستين است، يك دستبند زيبا و بزرگ، نظر ‌ها را جلب مي‌كند.

براي لباس‌ هاي ماكسي پوشيده، لوازم زينتي ظريف‌تر و براي لباس‌هاي تيره، لوازمي از جنس نقره يا استيل براق مناسب است. مي‌توانيد از لوازم زينتي از جنس طلا، نقره يا استيل استفاده كنيد.

سخن آخر
براي ست كردن پيراهن‌هاي بلند يا ماكسي، روش‌هاي زيادي وجود دارد. به ياد داشته باشيد كه دنياي مد حد و مرز ندارد و همواره در حال تغيير است و مي‌توانيد با كمي خلاقيت، سبك‌هايي زيبا براي خود بسازيد. كافي است يك بار امتحان كنيد تا طراح لباس خود باشيد.

براي مشاهده مطالب بيشتر از مجله مد و زيبايي دلتا ديدن نماييد


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1398/12/11 ساعت: ۱۴ توسط:deltahealth :

مراقبت از پوست قبل از يائسگي

خشكي پوست عامل اصلي بروز چين و چروك صورت است.  بنابراين از اين پس هر وقت احساس كرديد صورتتان خشك شده است از يك كرم مرطوب كننده و سرم هاي آب‌رسان مناسب پوست خود استفاده كنيد.

احتمالا شما هم تغييراتي را كه در دوران يائسگي روي پوستتان ايجاد مي‌شود ديده‌ايد و در پي راهي براي  برطرف كردن آن‌ها هستيد. معمولا در اين شرايط اين سوال برايتان پيش مي‌آيد كه چه كنيم كه حتي در دوران يائسگي هم پوستي زيبا و با طراوت داشته باشيم؟ پزشكان هميشه  پيشگيري را توصيه مي‌كنند؛ بنابراين  در اين مطلب راه‌هايي را كه براي مراقبت از پوست خود پيش از ورود به دوران يائسگي  لازم است رعايت كنيد به شما خواهيم گفت. با مجله دلتا همراه باشيد.

 

شادابي و جواني پوست
براي حفظ شادابي و جواني پوست توصيه ما به شما اين است كه هميشه به طور مرتب قبل از خواب با توجه به جنس پوستتان، روتين روزانه را براي مراقبت از پوست انجام دهيد. (منظور از روتين روزانه تمام مراحلي است كه براي پاك كردن و مراقبت از پوست صورت در طول روز به خصوص پيش از خواب انجام مي‌شود و شامل شيوه‌هايي است كه براي پوست‌هاي گوناگون متفاوت است.) البته ماهيت كلي انجام دادن اين مراحل يكسان است و تفاوت فقط در نوع محصول مناسب پوست شماست كه معمولا از طرف متخصص تعيين مي‌شود.

براي شروع اين كار هر روز براي پاكسازي صورت خود به يك شير پاك كن يا “ميسلار واتر” نياز داريد تا با كمك آن صورت خود را از آلودگي‌ها و مواد آرايشي پاك كنيد.

 

پس از آن با توجه به  نوع پوست خود از شوينده و پن‌هاي شست‌وشوي مناسب براي تميز كردن صورت استفاده كنيد. در مرحله بعد، پس از خشك كردن پوست؛ يك تونر مناسب براي پاكسازي كامل و تنظيم PH پوست به تمام صورت خود بماليد. (تونر محلولي است كه نياز به شست‌وشو ندارد و براي جلوگيري از آسيبي كه مواد شوينده به پوست مي‌زنند مورد استفاده قرار مي‌گيرد.)

پس از انجام دادن اين مراحل، نوبت به استفاده از كرم مناسب تغذيه پوست مي‌رسد؛ چرا كه اين كرم مي‌تواند به عنوان كرم شب ليفتينگ و يا فرم دهنده براي از بين بردن خطوط صورت يا محصولي آبرسان و مغذي براي تقويت و سلامت پوست مورد استفاده قرار گيرد.

نگذاريد پوستتان خشك شود
توصيه بعدي ما اين است كه هميشه رطوبت پوست خود را با مصرف كرم‌هاي مناسب و اسپري آب‌هاي موجود كه به همين منظور ساخته شده و در بازار موجود است حفظ كنيد. در واقع خشكي پوست عامل اصلي بروز چين و چروك صورت است؛ بنابراين از اين پس هر وقت احساس كرديد صورتتان خشك شده است از يك كرم مرطوب كننده و سرم هاي آب‌رسان مناسب پوست خود استفاده كنيد.

براي مشاهده مطالب بيشتر از مجله مد و زيبايي دلتا ديدن نماييد

 


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1398/12/11 ساعت: ۱۳ توسط:deltahealth :

كرونا، پرسش هاي متداول

از زماني كه ويروس كرونا به ايران رسيده، سوالات زيادي براي افراد مطرح شده و شايعات بسياري هم شكل گرفته است. در مجله سلامتي دلتا به تعدادي از رايج‌ترين سوالات درباره كرونا پاسخ داده‌ايم.

اين روزها همه درباره ويروس كرونا و راه‌هاي پيشگيري از‌ آن صحبت مي‌كنند. در اين ميان، شايعات زيادي هم شكل مي‌گيرد كه باعث نگراني و حتي گمراهي افراد مي‌شود. در اين مطلب مجله دلتا، تعدادي از اين شايعات را بررسي مي‌كنيم و به تعدادي از متداول‌ترين سوالات درباره كرونا پاسخ مي‌دهيم.

۱. با ماسك مي‌توانيم مانع انتقال ويروس شويم؟
يكي از متداول‌ترين سوالات درباره كرونا اين است كه اگر ماسك بزنيم مي‌توانيم مانع انتقال ويروس شويم يا خير. پوشيدن ماسك‌هاي معمولي يا فيلتردار حس امنيت بيشتري به ما مي‌دهد؛ اما اغلب به شكل صحيح از ماسك استفاده نمي‌كنيم و ممكن است خود ماسك به يك منبع انتقال ويروس تبديل شود. ماسك‌هاي معمولي جراحي جلوي انتقال ويروس را نمي‌گيرند؛ آن‌ها بسيار ريز هستند و از منافذ اين ماسك‌ها عبور مي‌كنند. اما از آن‌جا كه دوره نهفته بيماري كرونا حداقل دو هفته است، بهتر است همه افراد در مكان‌هاي عمومي از ماسك مناسب استفاده كنند؛ به اين طريق جلوي انتشار ناخواسته ذرات بزاق آغشته به ويروس در محيط و سرايت بيماري به ديگران گرفته مي‌شود. اگر به هر دليل از اين ماسك‌ها استفاده مي‌كنيد، به آن‌ها دست نزنيد و هر دو ساعت يك‌بار آن‌ها را عوض كنيد. يادتان باشد كه ماسك‌هاي استفاده شده را در سطل زباله در دار بيندازيد.

 

۲. ماليدن محلول حاوي الكل يا كلر روي بدن ويروس كرونا را مي كشد؟
خير، ماليدن الكل و ساير محلول‌هاي ضدعفوني‌كننده روي بدن، باعث مرگ ويروس‌هايي نمي‌شود كه پيش‌تر وارد بدن شده‌اند. از طرفي، استفاده بي‌رويه از اين محلول‌ها باعث آسيب به قسمت‌هاي حساس بدن مانند لب‌ و چشم‌ها مي‌شود. برخي از اين محلول‌ها صرفا بايد در ضدعفوني كردن سطوح محيط استفاده شوند؛ همچنين از تركيب الكل‌هاي صنعتي و آب به هيچ عنوان براي ضدعفوني كردن محيط يا بدن استفاده نكنيد.

در مواقعي كه به آب و صابون دسترسي نداريم، بهترين جايگزين، ضدعفوني‌كننده‌هاي الكل است؛ البته كارايي اين ضدعفوني‌كننده‌ها هم به غلظت الكل موجود در محصول وابسته است. به توصيه متخصصان، محصولي كه بين ۶۰ تا ۹۵ درصد آن متشكل از الكل باشد، انتخابي مناسب و ايده‌آل براي تميزكردن دست‌ها است.

۳. ويروس كرونا روي بسته‌هاي پستي باقي مي‌ماند؟
بهتر است وقتي به بسته‌هاي پستي و وسايل خارج از منزل يا عمومي دست مي‌زنيد،‌ مراقب باشيد. حتما بعد از لمس اين وسايل،‌ دست خود را با آب و صابون بشوييد يا ضدعفوني كنيد. دست آلوده‌ را به صورتتان نزنيد. به گفته مجله پزشكي Medical News Today، ويروس‌هاي كرونا مي‌توانند بين ۲ ساعت تا ۹ روز به‌صورت عفوني باقي بمانند.

 

 

۴. حيوانات خانگي به ويروس كرونا مبتلا يا ناقل آن مي شوند؟
يكي از رايج‌ترين سوالات درباره كرونا اين است كه حيواناتي مانند سگ و گربه هم مي‌توانند به كرونا مبتلا شوند يا ناقل آن باشند. هم اكنون هيچ نشانه اي مبني بر انتقال ويروس از حيوانات خانگي به انسان وجود ندارد. با اين حال، هميشه پس از تماس با حيوانات خانگي، دست‌هاي خود را بشوييد تا از انتقال احتمالي ساير بيماري‌‌هاي مشترك ميان انسان و حيوان در امان بمانيد.

۵. واكسن‌هاي ذات‌الريه يا آنفولانزا تاثيري بر كرونا دارند؟
خير، ويروس كوويد ۱۹؛ گونه جديدي از خانواده ويروس‌‌هاي كرونا است؛ پس واكسن‌هاي ديگر نظير واكسن آنفولانزا و ذات‌الريه تاثيري بر آن ندارند. دانشمندان در حال تلاش براي ساخت واكسن براي اين ويروس هستند؛ اما اين فرايند زمان‌بر است. پس تا آن موقع، پيشگيري از كرونا با توجه به توصيه‌هاي بهداشتي و مراقبت از خود، بهترين كار است.

 

۶. با مصرف سير مي‌توان از ابتلا به ويروس كرونا جلوگيري كرد؟
خير، سير ماده غذايي بسيار باارزشي است و خواص ضدباكتري دارد؛ اما  شواهدي مبني بر تاثير مصرف سير بر پيشگيري يا درمان ويروس كوويد ۱۹ وجود ندارد. در واقع ويروس‌ها موجودات زنده به حساب نمي‌آيند؛ پس موادي مانند سير و نمك با خاصيت ضدباكتري، روي آن‌ها اثري ندارند.

پيشنهاد مطالعه: براي آشنايي بيشتر با اين بيماري، “كرونا براي مردان خطرناك‌تر است يا زنان؟” را مطالعه كنيد.

در اين مطلب سعي كرديم به تعدادي از مهم‌ترين و متداول‌ترين سوالات درباره كرونا كه ذهن بسياري از افراد را به خود مشغول كرده پاسخ دهيم؛ بعد از خواندن مطلب اگر سوال و نظري داشتيد با ما در ميان بگذاريد.

 


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1398/12/8 ساعت: ۱۲ توسط:deltahealth :

علل تعريق زياد كودكان

وقتي دماي بدن به دلايل مختلف بالا مي‌رود، عرق كردن باعث مي‌شود دماي بدن كاهش يابد و مواد زائد از طريق پوست دفع شود؛ اما گاهي ميزان تعرق بيش از حد مي‌شود. علل تعرق زياد كودكان را درمجله سلامتي دلتا بررسي كرده‌ايم.

زماني كه فعاليتي مثل يك تمرين ورزشي را انجام مي‌دهيم، بدن‌ با افزايش ميزان تعريق در واقع به دفع دماي مازاد و تثبيت درجه حرارت بدن كمك مي‌كند؛ همچنين با تعريق، منافذ پوستي باز مي‌شوند كه اين امر به دفع بيشتر توكسين‌ها و مواد زائد از طريق پوست مي‌انجامد. اما اگر عرق كردن بيش از حد باشد بايد علت آن را جست‌وجو  و در صورت نياز مراحل درمان را طي كنيم. در اين مطلب مجله دلتا به بررسي علل تعريق زياد كودكان پرداخته‌ايم. با ما همراه باشيد.

 

تعريق زياد به علت اضطراب
در بسياري از موارد، تعريق زياد كودكان، امري طبيعي و فيزيولوژيك در پاسخ به محرك‌هاي رايج محيطي از جمله اضطراب است؛ البته پوشش زياد كودك و گرم بودن بيش از حد محيط منزل، به‌ويژه در كودكان با سن‌ كمتر، در افزايش تعريق بسيار موثر است. چه بسا كودكاني را به دليل تب و تعريق پيش پزشك مي‌برند كه از ساير جهات كاملا سالم بوده و دليل آن فقط پوشاندن بيش از حد لبا‌س‌هاي ضخيم به كودك يا گرم نگه داشتن محيط اتاق بيش از حد طبيعي بوده است. ضمن اين كه افزايش تعريق به‌ويژه در كف دست‌هاي كودكي كه در وضعيت پراسترس قرار گرفته يا دچار بيماري تب‌داري شده نيز امري طبيعي است. از سوي ديگر عموما بچه‌ها در پي انجام دادن فعاليت‌هاي فيزيكي مثل دويدن و دوچرخه‌سواري، دچار تعريق كلي در تمام قسمت‌هاي بدن مي‌شوند كه اگر ميزان تعريق بيش از حد نباشد، مشكلي ندارد.

پيشنهاد مطالعه: براي آگاهي از ارتباط بين تعريق و اضطراب، “چرا در حالت اضطراب عرق مي‌كنيم؟” را مطالعه كنيد.

بيماري‌هاي متابوليك
پركاري تيروئيد يكي از علل مهم تعريق زياد كودكان است و حتي گاهي تنها علامت اين بيماري است؛ گرچه ممكن است كودك در كنار اين علامت، نشانه هايي مثل كاهش وزن، افزايش ضربان قلب، اضطراب و تحريك‌پذيري زياد را نشان دهد. در كودكاني هم كه دچار بيماري ديابت هستند نيز ممكن است تعريق يكي از علائم بيماري باشد، به‌ويژه زماني‌كه قند خون كودك دچار نوسان هاي سريع مي‌شود. همچنين بيماري‌هاي قلبي يكي ديگر از عوامل تعريق كودكان به شمار مي روند؛ البته بيشتر منظور نارسايي اختصاصي قلب است كه تقريبا همواره علاوه بر تعريق، ساير علائم مانند تندي تنفس، سرفه مكرر، تنگي نفس به‌ويژه در حالت درازكش، عدم وزن‌گيري مناسب و خستگي را به همراه دارد.

 

كمبود ويتامين D در كودكان
يكي ديگر از بيماري‌هايي كه مي‌تواند علت تعريق زياد كودكان باشد، كمبود ويتامين D است. افزايش تعريق به‌ويژه تعريق ناحيه سر و گردن، در كنار ساير نشانه ها مثل احساس خستگي و درد‌هاي استخواني از علائم كمبود ويتامين D است.

عوارض دارويي
نكته قابل توجه ديگر عوارض دارويي است؛ به عبارت ديگر ممكن است كودكي به هر دليل زير نظر پزشك خود، تحت درمان با دارويي باشد كه تعريق از عوارض آن دارو محسوب مي‌شود. بديهي است در اين موارد حتما بايد با پزشك معالج مشورت كرد. تعريق همراه با علائمي چون كاهش وزن، تپش قلب، بي‌قراري و پرخاشگري، افزايش ميزان خوراك يا نوشيدن آب و خستگي نامتعارف در كودك، نياز به پيگيري پزشكي دارد.

 

درمان تعريق زياد كودكان
گاهي اوقات ممكن است تعريق از نوع ثانويه، يعني در واقع درپي يك بيماري زمينه اي ديگر ايجاد شده باشد؛ در اين صورت بهبود آن نيز به مداواي بيماري زمينه‌اي بستگي دارد. مثلا كودكي كه دچار پركاري تيروئيد است تا زماني كه با درمان مناسب زير نظر پزشك، عملكرد تيروئيد مناسب پيدا نكند، تعريقش بهبود نمي‌يابد و همين‌طور در بيماراني كه دچار ديابت يا بيماري قلبي زمينه‌اي هستند نيز اين امر صادق است. اما برخي از كودكان دچار تعريق زياد از نوع اوليه هستند، يعني فقط زير بغل و كف دست يا پايشان زياد عرق مي‌كند و هيچ علت زمينه‌اي براي اين تعريق در آن‌ها وجود ندارد؛ در اين صورت با استفاده از درمان‌هاي موضعي، تعريق زياد كودكان بهبود يا كاهش مي‌يابد.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1398/12/8 ساعت: ۱۲ توسط:deltahealth :

كرونا براي مردان خطرناك‌تر است يا زنان؟

اين روزها در رابطه با بيماري كرونا اخبار زيادي شنيده‌ايم كه بسياري از آن‌ها حقيقت دارند و تعدادي هم شايعه است. در مجله سلامتي دلتا به بررسي اين موضوع پرداخته‌ايم كه ميزان تلفات اين بيماري به جنسيت مرتبط است يا نه.

اين هفته، مركز كنترل و پيشگيري از بيماري‌هاي چين بزرگترين تجزيه و تحليل موارد ويروس كرونا را تا به امروز منتشر كرد. محققان دريافته‌اند اگرچه زنان و مردان تقريبا به يك ميزان به كرونا آلوده شده‌اند؛ اما ميزان مرگ و مير در مردان ۲.۸ درصد و در زنان ۱.۷ درصد است. طبق آمار اين مساله فقط مربوط به كرونا نمي‌شود. مردان در حين شيوع سندرم حاد تنفسي سارس و سندرم تنفسي خاورميانه مِرس نيز بيشتر از زنان جانشان را از دست دادند.

يك مطالعه منتشر شده در ژورنال Annals of Internal Medicine نشان داد كه در سال ۲۰۰۳ در هنگ‌كنگ، زنان بيشتري نسبت به مردان به سارس مبتلا شدند؛ اما ميزان مرگ و مير در بين مردان ۵۰ درصد بيشتر بود. در اين مطلب مجله دلتا به بررسي اين موضوع پرداخته‌ايم كه آيا واقعا ويروس كرونا از مردان بيشتر تلفات مي‌گيرد، چرا؟

 

چرا كرونا بيشتر جان مردان را مي‌گيرد؟
دانشمندان مي‌گويند در اين مساله كه مردان تلفات بيش‌تري مي‌دهند، عوامل مختلفي دخيل است؛ از عوامل بيولوژيك گرفته تا مواردي كه ريشه در سبك زندگي دارند. در ضمن وقتي صحبت از واكنش سيستم ايمني بدن در برابر عفونت مي‌شود، مردان جنس ضعيف‌تري دارند. دانشمندي به نام سابرا كلين مي‌گويد: اين الگويي است كه ما در بسياري از عفونت‌ها ديده‌ايم. از نظر بيماري‌هاي ويروسي مربوط به دستگاه تنفسي، مردان مي‌توانند نتايج بدتري داشته باشند. همچنين زنان پس از واكسيناسيون پاسخ ايمني قوي‌تري ايجاد مي‌كنند و جواب بهتري به حافظه ايمونولوژيك مي‌دهند.

 تفاوت‌هاي واكنش سيستم ايمني بدن مردان و زنان
دكتر جانين كلايتون، مدير دفتر تحقيقات بهداشت زنان، در انستيتوي ملي بهداشت مي‌گويد: چيزي در سيستم ايمني زنانه وجود دارد كه نسبت به مردان پررنگ‌تر است. البته اين مزيت براي زنان دردسرهايي هم دارد؛ زنان بيشتر مستعد ابتلا به بيماري‌هاي خودايمني مانند ورم مفاصل و لوپوس هستند، بيماري‌هايي كه فعاليت سيستم ايمني بدن در آن‌ها زياد است و به اندام‌ها و بافت‌هاي بدن حمله مي‌كند. حدود هشتاد درصد از مبتلايان به بيماري خودايمني را زنان تشكيل مي‌دهند؛ اما دليل اين كه زنان از پاسخ ايمني قوي‌تري استفاده مي‌كنند كاملا مشخص نيست و تحقيقات هنوز در مراحل اوليه است. يك فرضيه اين است كه سيستم ايمني قوي‌تر زنان، مزيت بقا را به فرزندانشان مي‌بخشد و آنتي‌بادي از طريق شير مادر به نوزادي كه سيستم ايمني‌اش در حال توسعه است منتقل مي‌شود و به او براي دفاع از خود در برابر بيماري‌ها كمك مي‌كند.

 

آزمايش‌هاي علمي در اين مورد چه مي‌گويند؟
آزمايش‌هايي كه در آن موش‌ها در مواجهه با ويروس‌تاجي سارس قرار گرفتند، نشان داد كه مردان به احتمال زياد بيشتر از زنان در معرض ابتلا هستند و خطر ابتلا با افزايش سن مردان افزايش مي‌يابد. حتي وقتي موش‌هاي نر در معرض سطح پايين ويروس قرار گرفتند، ابتلاي آن‌ها به ويروس سارس شديدتر و پاسخ ايمني بدنشان در خلاص شدن از شر ويروس كمتر و كندتر بود.

رفتارهاي بهداشتي در اين تفاوت نقش دارند؟
رفتارهاي بهداشتي كه بر اساس جنسيت در برخي جوامع متفاوت است، ممكن است در پاسخ‌هاي مختلف به عفونت نيز نقش داشته‌ باشد. چين بيشترين تعداد افراد سيگاري را در جهان دارد كه آن‌ها نماينده حدود يك سوم از افراد سيگاري در جهان و ۴۰ درصد از مصرف‌كنندگان دخانيات در دنيا هستند؛ اما تقريبا كمتر از ۲ درصد از زنان چيني در مقايسه با مردان سيگار مي‌كشند. مردان چيني نيز نسبت به زنان، به ميزان بيشتري از ديابت نوع ۲ و فشار خون بالا رنج مي‌برند كه هر دو، خطر ابتلا به عوارض بعد از عفونت با ويروس كرونا را افزايش مي‌دهند. همچنين ميزان بيماري انسداد مزمن ريوي در مردان چيني دو برابر بيشتر از زنان است.

 

برخي مطالعات نشان داده‌اند كه زنان نسبت به مردان در رابطه با مراقبت‌هاي بهداشتي فعال‌تر هستند. براي مثال از ابتداي شيوع بيماري مسئولان بهداشت عمومي بارها و بارها بر اهميت شستن دست‌ها براي جلوگيري از عفونت تاكيد كرده‌اند؛ اما به گفته دكتر سابرا كلين، تحقيقات نشان داده‌است كه مردان، حتي كارمندان مراقبت‌هاي بهداشتي و مردان شاغل در حرفه‌هاي پزشكي، كمتر از زنان دست خود را شسته و از صابون استفاده مي‌كنند. اكيكو ايوازاكي استاد سيستم ايمني در دانشگاه «ييل» مي‌گويد: مردان بيشتر از زنان در معرض ويروس كرونا قرار دارند و نبايد درباره اين بيماري به احساس امنيت كاذب دچار شوند.

در آخر اين كه رعايت بهداشت فردي مهم‌ترين نكته‌اي است كه اين روزها بايد به آن توجه كنيم تا سلامت خود و ديگران را به خطر نيندازيم.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1398/12/8 ساعت: ۱۲ توسط:deltahealth :

درمان خانگي درد شانه

اگر ساعات طولاني پشت ميز كار مي‌نشينيد، پس شانه درد اتفاقي اجتناب‌ناپذير است. براي تسكين و درمان اين درد مي‌توانيد چند كار ساده را در منزل انجام دهيد. با مجله سلامتي دلتا همراه باشيد.

خيلي از شما بيشتر ساعات روز را پشت ميز نشسته‌ايد و در حال كار هستيد و تحرك چنداني هم نداريد؛ همين موضوع باعث مي‌شود كه گاهي اوقات درد آزاردهنده‌اي را در ناحيه كتف و شانه خود احساس كنيد. در اين مواقع مي‌توانيد چند كار موثر را در منزل انجام دهيد تا دردتان آرام بگيرد؛ پس از آن اگر دردها ادامه پيدا كرد و بيش از حد آزارتان داد، براي درمان درد شانه  به پزشك مراجعه كنيد. با اين مطلب مجله دلتا همراه باشيد.

كمپرس سرد
زماني كه دچار شانه درد مي‌شويد، اولين درمان خانگي كه مي‌توانيد به سراغش برويد، استفاده از كمپرس آب سرد در ناحيه درد است. سرما باعث مي‌شود ورم، التهاب و درد كاهش يابد. به اين منظور چند تكه يخ را درون پلاستيك يا حوله نازك بريزيد و آن را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقيقه روي ناحيه مورد نظر بگذاريد. اين كار را دو يا سه مرتبه در روز انجام دهيد؛ همچنين مي‌توانيد از ژل كمپرس سرد هم استفاده كنيد.

 

كمپرس گرم
يكي ديگر از روش‌هاي موثر براي تسكين درد شانه، استفاده از كمپرس گرم است. كمپرس گرم هم مي‌تواند به درمان درد شانه و كاهش التهاب كمك كند. از كيسه‌آب گرم استفاده كنيد و آن را مدت ۱۰ تا ۱۵ دقيقه روي شانه خود قرار دهيد. همچنين دوش گرفتن با آب گرم هم مي‌تواند سبب كاهش گرفتگي عضلات شود.

ماساژ درماني براي كاهش درد
ماساژ درماني شيوه اي موثر براي درمان درد شانه است؛ زيرا يك ماساژ ملايم به شل شدن عضلات، بهبود گردش خون و رفع گرفتگي كمك زيادي مي‌كند. از كسي كه تدر اين كار سررشته دارد بخواهيد ماساژ را انجام دهد. ماساژ بدن توسط افراد ناوارد گاه سبب تشديد درد مي‌شود. قبل از شروع ماساژ بهتر است دوش آب گرم بگيريد. همچنين از روغن‌هايي مانند زيتون، خردل و نارگيل براي ماساژ استفاده كنيد. بهتر است به يك بار بسنده نكنيد و ماساژ درماني را چند بار در روز انجام دهيد تا درد كاهش يابد.

 

حركات كششي
حركات كششي روش ديگري براي درمان درد شانه است. در ادامه يكي از اين حركات را توضيح مي‌دهيم تا با انجام دادن آن، درد شانه را تا حد قابل توجهي كاهش دهيد.

۱.مستقيم بايستيد، شانه‌هاي خود را بالا ببريد و به مدت ۵ ثانيه در اين موقعيت بمانيد.

۲.تيغه شانه خود را به عقب ببريد و ۵ ثانيه در اين حالت بمانيد.

۳.شانه خود را پايين بياوريد و اين موقعيت را براي ۵ ثانيه حفظ كنيد.

۴.استراحت كنيد و اين حركت را به مدت ۴ تا ۵ دقيقه انجام دهيد.

۵.براي موثر واقع شدن، اين ورزش را ۳ يا ۴ بار در روز انجام دهيد.

 

استفاده از زردچوبه
يك درمان خانگي ديگر براي درمان درد شانه، استفاده از زردچوبه است. زردچوبه حاوي آنتي‌اكسيدان است و خواص ضدالتهابي دارد، به همين دليل درد و تورم را كاهش مي‌دهد. به اين منظور، دو قاشق غذاخوري پودر زردچوبه را با ۱ قاشق غذاخوري روغن نارگيل مخلوط كنيد و آن را روي شانه بماليد، بگذاريد خشك شود و سپس آن را با آب گرم بشوييد. ۲ تا ۳ بار در روز اين كار را انجام دهيد تا درد شما تسكين يابد.

مواردي كه در اين مطلب به آن‌ها اشاره كرديم، برخي از موثرترين روش‌هاي خانگي براي درمان شانه درد است. در نهايت اگر از درمان خانگي نتيجه نگرفتيد و درد شدت گرفت، حتما روند درماني را با مراجعه به پزشك ادامه دهيد.

پيشنهاد مطالعه: براي كسب اطلاعات بيشتر درباره شانه درد، “چه عواملي باعث درد شانه مي‌شود” را مطالعه كنيد.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1398/12/8 ساعت: ۱۲ توسط:deltahealth :

بهترين شلوار جين را بپوشيم

با توجه به مدل‌ها، سبك‌ها و برند‌هاي متعدد و گوناگون شلوار جين، شايد خريد براي شما كمي دشوار باشد. با اين حال، انتخاب شلوار جين مناسب آنقدرها هم سخت نيست و به راحتي مي توانيد با دانستن نكاتي بهترين شلوار را براي خود انتخاب كنيد.

پارچه‌هاي جين ضخيم‌تر هستند و معمولا مرغوبيت بيشتري دارند. سعي كنيد پارچه‌هايي را كه طرح جين دارند نخريد و جين واقعي خريداري كنيد. تجربه نشان داده است كه پارچه‌هاي جين از ساير پارچه‌ها بادوام‌تر است. اگر از افراد جين پوش و از مشتريان هميشگي پوشاك جين هستيد، احتمالا در خريد شلوار جين تجربه زيادي داريد. با وجود مدل‌ها، سبك‌ها و برند‌هاي متعدد و گوناگون شلوار جين، شايد خريد براي شما كمي دشوار باشد. با اين حال، انتخاب شلوار جين مناسب آنقدرها هم سخت نيست و به راحتي مي‌توانيد بهترين شلوار جين را بخريد. براي اين كار ابتدا اندازه اندام خود را مشخص و سپس توجه كنيد كه كدام سبك شلوار جين را مي‌پسنديد. در ادامه با مجله دلتا همراه شويد  تا به شما كمك كنيم  اين كار را به بهترين شكل ممكن انجام دهيد.

 

سايز‌هاي گوناگون را امتحان كنيد
پيش از خريد شلوار، يك سايز ديگر را نيز امتحان كنيد. ممكن است بعضي مدل‌هاي شلوار پس از مدتي جا باز كرده و حالت خود را از دست بدهند يا شايد  يك سايز كوچكتر، بهتر جلوه كند و اندام شما را زيباتر نشان دهد.

شلوار را بپوشيد و كمي قدم بزنيد
اگر در اتاق پرو يك شلوار جين  را پسنديديد، باز قدري صبر كنيد. كمي با آن قدم زده و سعي كنيد چندين مرتبه بنشينيد و بلند شويد تا متوجه شويد كه اين شلوار راحت است يا خير.

 

جنس شلوار را بررسي كنيد
پارچه‌هاي جين ضخيم‌تر هستند و معمولا مرغوبيت بيشتري دارند. سعي كنيد پارچه‌هايي را كه طرح جين دارند نخريد و جين واقعي خريداري كنيد. شلوار‌هاي جين اصلي، خوش فرم‌تر بوده و دوام و عمر طولاني‌تري در مقايسه با انواع ديگر پارچه‌هاي شلواري دارند.

به قسمت زانو توجه كنيد
شلوارهاي جين متعددي وجود دارد كه در قسمت زانو كمي گشاد است كه معمولا شلوار‌هاي جذب اين گونه است. اگر به چنين موردي برخورد كرديد، حتما آن  را كنار گذاشته و شلوار ديگري انتخاب كنيد. چرا كه اين مدل شلوار پس از مدتي كوتاه، در قسمت زانو حالت خود را از دست خواهد داد.

شلوار جين جذب انتخاب كنيد
شلوارهاي جين‌ جذب  كاملا به پا‌ها مي‌چسبند، جذابيت پا‌ها را بيشتر نشان مي‌دهند و فرم اندام شما را به مراتب بهتر مي‌كنند. اگر پا‌هاي شما بيش از اندازه لاغرند، از خريد شلوار جذب خودداري كنيد تا پاهاي شما لاغرتر به نظر نرسد. در ضمن اگر پاهايتان بيش از اندازه چاق و درشت هستند اين مدل شلوار را نيز انتخاب نكنيد تا پا‌هاي شما چاق‌تر به نظر نرسد.

 

شلوار جين فاق بلند، انتخاب مناسب
با توجه به قسمت انحناي بدن خود، از شلوار فاق بلند استفاده كنيد و بلوز خود را داخل شلوار قرار دهيد. شلوار جين فاق بلندي كه دور كمر آن دقيقا مناسب اندام شماست را انتخاب كنيد زيرا اگر قدري گشاد باشد، بد فرم خواهد بود و اگر هم تنگ باشد، ممكن است باعث شود شكم شما بزرگتر به نظر برسد.

شلوار جين راسته انتخاب كنيد
اگر مايل به خريد  يك مدل شلوار جين مناسب همه سليقه‌ها و بيشتر موقعيت‌ها هستيد، شلوار جين راسته را انتخاب كنيد. شلوارهاي جين راسته به خصوص براي افرادي كه پا‌هاي لاغر دارند مناسب بوده و فرم پا‌هاي آن‌ها را بهتر و زيباتر نشان مي‌دهد.

 

شلوار راسته روشن
شلوار راسته فاق بلند يا در واقع مام استايل، با رنگ نسبتا روشن خود و زاپ‌هاي قسمت بالاي زانو، فرم خاص و متفاوت و در عين حال كاربردي دارد. در دو طرف شلوار، نوار تزئيني دوخته شده كه مطابق مد روز است. پيشنهاد مي‌كنيم بلوزي را كه با اين شلوار جين به تن مي‌كنيد داخل شلوار قرار دهيد تا جلوه آن را از بين نرود.

براي مشاهده مطالب بيشتر از مجله مد و زيبايي دلتا ديدن نماييد


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1398/12/6 ساعت: ۱۸ توسط:deltahealth :

باورهاي غلط آرايشي

براي حرفه‌اي شدن در آرايش صورت لازم است نكات آرايشي كاربردي را بدانيد و مهم‌تر از آن بايد باورهاي غلط آرايشي را از ذهن خود بيرون كنيد.

احتمالا براي شما پيش آمده كه پس از استفاده از يك نوع لوازم آرايش، صورت تان پر جوش شده  و فكر كرده ايد كه آن لوازم آرايش به پوست شما نمي‌سازد. اين تفكر اشتباه است. ممكن است پوست شما سازگار اما اشكال از لوازم آرايش باشد. در خصوص نحوه آرايش كردن صورت شايد توصيه هايي شنيده ايد كه حقيقت نداشته و فقط باور‌هايي غلط درباره آرايش باشند كه رواج يافته اند. اگر مي خواهيد با چند نمونه از باور‌هاي غلط آرايشي و نكات آرايشي مهم آشنا شويد، در ادامه مطلب با مجله دلتا همراه ما باشيد.

استفاده از كانسيلر پيش از كرم پودر
كانسيلر اولين چيزي است كه خانم‌ها هنگام  آرايش به آن فكر مي‌كنند و بعد از آن به سراغ كرم پودر مي‌روند. بهتر است در اولويت استفاده از اين دو لوازم آرايشي تجديد نظر شود. استفاده از كانسيلر پيش از كرم پودر باعث مي شود كه نتوانيم حدس بزنيم كه صورت ما به چه مقدار كانسيلر نياز دارد، در نتيجه ممكن است در استفاده از آن زياده‌روي كنيم؛ بهتر است ابتدا كرم پودر را به صورتمان بزنيم و اگر لازم شد، از كانسيلر استفاده كنيم.

 

استفاده از پنكك براي صورت
استفاده از پنكك براي تمام صورت اشتباه است و فقط باعث از بين رفتن جذابيت كرم پودر و كانسيلر مي شود؛ بهتر است پنكك فقط براي قسمت‌هايي از صورت كه نياز است، استفاده شود و با ايجاد سايه روشن، جذابيت آرايش را بيشتر كرد.

ريمل را تا وقتي خشك نشده استفاده كنيد
حتما از ريمل تا وقتي كه خشك نشده استفاده مي‌كنيد؛ اين هم يكي ديگر از باورها و نكات آرايشي غلط است. تحقيقات نشان داده  است كه ريمل هر ۳ ماه يك بار بايد تعويض شود، زيرا با هر بار استفاده باكتري‌هايي وارد ريمل شده كه به چشم ها نيز منتقل مي‌شود و ممكن است منجر به عفونت چشم شود.

سايه چشم همرنگ چشم ممنوع!
اگر هنوز بر اين باور غلط هستيد كه سايه چشم نبايد همرنگ چشم باشد ؟ بايد بدانيد كه مي‌توانيد هر رنگ سايه چشمي كه دوست داريد، حتي اگر رنگ چشمان تان باشد، استفاده كنيد.

لوازم آرايش مناسب صورت ما نيست
شايد براي شما پيش آمده كه پس از استفاده از يك نوع لوازم آرايش، صورت تان پر جوش شده  و فكر كرده ايد كه آن لوازم آرايش با پوست شما نمي‌سازد. اين تفكر اشتباه است. ممكن است پوست شما سازگار اما اشكال از لوازم آرايش باشد. آيا هنگام مصرف لوازم آرايش تاريخ انقضاي آن را ديده ايد؟ آيا پد يا شت آرايشي را كه استفاده مي‌كنيد شسته ايد؟ مدتي اين نكات آرايشي را رعايت كنيد و نتيجه آن را روي صورت خودببينيد.

 

استفاده از دست براي پاك كردن آرايش
آيا در استفاده از شت‌هاي آرايشي يا دست هايتان براي پخش يا محو كردن آرايش خود ترديد داريد؟ كارشناسان توصيه مي‌كنند كه به جاي دست از شت‌ها استفاده كنيد؛ چون بهداشتي‌تر است و كنترل بيشتري روي آرايش خود خواهيد داشت.

لوازم آرايش گران‌تر بهتر است؟
حتما مثل همه خانم‌هاي ديگر فكر مي‌كنيد كه لوازم آرايش گران‌تر بهتر است، اما بدانيد كه ممكن است يك لوازم آرايش گران باشد، اما با پوست صورت شما سازگار نباشد، بنابراين بهتر است قبل از اين كه هزينه زيادي را براي خريد لوازم آرايشي گران بپردازيد، آن را تست كنيد. گاهي با كمترين هزينه بهترين چيز‌ها را مي توان تهيه كرد.

 

رژ قرمز به همه نمي‌آيد
برخي خانم ها هميشه رژ قرمز بر لب دارند و  برخي ديگر دوستدار رنگ‌هاي طبيعي و مات هستند به اين دليل  كه فكر مي‌كنند رژ لب قرمز به آن‌ها نمي‌آيد. اما بدانيد رژ لب قرمز به همه خانم‌ها مي‌آيد، فقط اين نكته را رعايت كنيد كه باقي آرايش صورت شما كم يا محو باشد تا رژ لب قرمز بهتر ديده شود.

پيشنهاد مطالعه: براي اطلاع از نكاتي درباره خريد رژ لب مطلب “نكاتي درباره انتخاب رنگ رژ لب” را مطالعه كنيد.

براي مشاهده مطالب بيشتر از مجله مد و زيبايي دلتا ديدن نماييد


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1398/12/6 ساعت: ۱۷ توسط:deltahealth :

ماسك شير براي صورت

شير داراي ويتامين، كلسيم و آنتي‌اكسيدان است كه با استفاده از آن به صورت ماسك صورت مي‌توانيد از فوايد آن بهره ببريد. ماسك شير به رفع آكنه، تسكين التهاب و آفتاب‌سوختگي كمك مي‌كند. در ادامه به طور خلاصه به آن مي‌پردازيم.

شير تازه سرشار از ويتامين B، كلسيم و ساير آنتي اكسيدان‌هاي قوي است و فوايد زيادي براي پوست دارد. اين ماده، مي‌تواند تمام سلول‌هاي پوست را تغذيه كند و موجب حفظ رطوبت پوست در تمام روز شود. اگرصورت شما جوش مي‌زند، ماسك شير با لايه برداري از پوست، سبب مي‌شود تا جوش به تدريج ازبين برود و همچنين باعث تنگ شدن منافذ باز موجود در پوست شود. استفاده از شير براي افرادي با پوست چرب، در خارج شدن  چربي از منافذ پوست تاثير دارد. اين مطلب مجله دلتا اطلاعات بيش‌تري در‌ رابطه با فوايد ماسك شير براي  صورت در اختيار شما قرار مي‌دهد.

پاك‌كننده طبيعي صورت
شير، يك پاك‌كننده طبيعي فوق‌العاده‌ خوب براي پوست صورت است. اين ماده تمام مواد موجود درون منافذ پوست را خارج مي‌كند و باعث جلوگيري از ايجاد جوش‌هاي سرسياه، آكنه و موارد ديگر مي‌شود.

شير را آهسته روي صورت بماليد.
از يك تكه پنبه تميز يا ليف استفاده كنيد و به آهستگي شير را با حركات آرام دوراني روي صورت خود بماليد.
از ديدن مقدار آلودگي كه به‌وسيله پنبه پاك مي‌كنيد شگفت‌زده خواهيد شد. اين كار را هر روز انجام دهيد تا صورتي نرم و بدون چربي داشته باشيد.


افزايش رطوبت پوست با ماسك شير
اگر پوستي خشك داريد كه پوسته‌پوسته شده است، از اين ماسك خانگي استفاده كنيد تا پوست‌تان نرم شود و سلول‌هاي مرده را ازبين ببرد.

تكه‌اي پنبه را به شير آغشته كنيد و روي تمام صورت خود بماليد.
اجازه دهيد اين ماسك ۱۵ تا ۲۰ دقيقه روي پوست باقي بماند.
زماني‌كه ماسك خشك شد، عضلات صورت خود را حركت ندهيد. اين كار سبب كشيده شدن ماسك مي‌شود و خطوطي روي پوست ايجاد مي‌كند.
ماسك را با آب سرد بشوييد.
درخشندگي پوست
با استفاده از ماسك شير، مي‌توانيد تيرگي روي پوست و لكه‌هاي آن را برطرف كنيد. لاكتيك‌اسيد موجود در شير موجب روشن شدن پوست مي‌شود و كمك مي‌كند سلول‌هاي مرده سطح پوست ازبين برود.

مقداري شير تازه را درون يك كاسه بريزيد و حوله‌اي نرم درون ظرف قرار دهيد. دستمال را بفشاريد و روي پوست خود قرار دهيد. مي‌توانيد از اين ماسك سه بار در هفته قبل از حمام استفاده كنيد تا نتيجه بهتري بگيريد.


تسكين آفتاب‌سوختگي و التهاب پوست
تكه‌اي پنبه يا دستمال نرم را به شير سرد آغشته كنيد و با آن آفتاب‌سوختگي پوست خود را تسكين دهيد. شير با ايجاد غشاي پروتئيني نازك از پوست محافظت مي‌كند و اثر آفتاب‌سوختگي را كاهش مي‌دهد.

از بين بردن جوش با ماسك شير
ماسك شير حاوي ويتامين‌هايي است كه براي پوست بسيار خوب است. از جمله مي‌توان به ويتامين A اشاره كرد كه خشكي پوست را ازبين مي‌برد. همچنين شير در از بين بردن آكنه موثر است. اين ماسك با از بين بردن چربي‌هاي اضافي و آلودگي، پوست را تميز و با ميكروب‌هايي كه باعث جوش مي‌شوند، مبارزه مي‌كند.

تميز كردن صورت
استفاده از ماسك جو و شير تازه براي تميز كردن پوست سبب مي‌شود تا مواردي مانند سلول‌هاي مرده اضافي، چربي، آلودگي و كثيفي از عمق منافذ پوست خارج شود.

۱ قاشق غذاخوري جو آسياب‌شده و ۱ قاشق غذاخوري شير تازه را با هم تركيب كنيد.
بعد از اين كه صورت خود را تميز كرديد، ماسك را روي صورت بگذاريد و به آرامي با انگشتان روي تمام نواحي صورت بماليد.
اجازه دهيد تا ماسك براي ۱۵ دقيقه باقي بماند.
صورت را با آب سرد بشوييد و خشك كنيد.

براي مشاهده مطالب بيشتر از مجله دكوراسيون دلتا ديدن نماييد


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1398/12/6 ساعت: ۱۷ توسط:deltahealth :

فرنچ ناخن در خانه

يكي از روش‌هاي زيباتر كردن دست‌ها فرنچ كردن ناخن است كه به راحتي مي‌توانيد در خانه آن را انجام دهيد و نيازي به مراجعه به سالن‌هاي زيبايي نيست. در ادامه مطلب مراحل آن را به شما خواهيم گفت.

فرنچ ناخن را مي‌توان زيباترين و محبوب‌ترين روش طراحي ناخن ناميد كه در شكل ساده خود بسيار شيك و جذاب است و باعث مي‌شود انگشتاني زيباتر داشته باشيد. اين روش لاك زدن ظاهري طبيعي و جذاب به ناخن‌هاي شما مي‌دهد و مي‌توانيد به راحتي ناخن‌هاي خود را در خانه فرنچ و در هزينه‌ها صرفه‌جويي كنيد. فرنچ ناخن در خانه كار دشواري نيست. در اين مطلب مجله دلتا مراحل انجام فرنچ ناخن را به شما خواهيم گفت تا با كمي تمرين بتوانيد به راحتي آن را به بهترين شكل انجام دهيد.
ناخن‌ها را پاكسازي كنيد
در اولين مرحله از فرنچ ناخن در خانه، بايد با استفاده از پد‌هاي مخصوص لاك پاك‌كن سطح ناخن را از لاك و هرگونه آلودگي پاك كرده و سپس دست و ناخن‌هاي خود را با آب و صابون بشوييد. حتي اگر قبلا لاك بي‌رنگ هم استفاده كرده‌ايد حتما اين مرحله را انجام دهيد. توجه داشته باشيد هنگام شستن دست‌ها از آب سرد استفاده كنيد، زيرا استفاده از آب گرم باعث مي‌شود كه پس از سرد شدن دست‌ها، لاك به راحتي و خيلي زود از روي ناخن جدا شود.


به ناخن‌ها شكل دهيد
با كوتاه كردن ناخن‌ها به اندازه دلخواه و هم اندازه شروع كنيد. به خاطر داشته باشيد براي فرنچ كردن، هرچه ناخن بلندتر باشد بهتر است؛ يعني هيچ‌گاه آن‌ها را از ته نگيريد. فراموش نكنيد كه حتما ناخن‌ها را سوهان بكشيد.
ناخن‌ها را مرطوب كنيد
دست‌هاي خود را در يك كاسه آب گرم قرار دهيد و بگذاريد براي ۱ يا ۲ دقيقه مرطوب شوند. مي‌توانيد كمي روغن نارگيل و يا نرم‌كننده در آن بريزيد. سپس با استفاده از سوهان برقي مخصوص، كوتيكول‌هاي ناخن را به آرامي به عقب برگردانيد. كوتيكول به لايه پوستي اطراف ناخن گفته مي‌شود. به هيچ عنوان نبايد آن‌ها را از ته از بين ببريد، چون در اين صورت بخش سفيد دچار عفونت‌هاي ناخن شده و بد شكل مي‌شوند.
آماده كردن ناخن براي فرنچ
در اين مرحله، ابتدا كمي الكل ضدعفوني كننده بزنيد و سريع پاك كنيد. قبل از اينكه اولين لايه لاك را بزنيد، روي ناخن‌ها را براق كنيد تا براي لاك زدن آماده شوند. براي اين كار روغن كوتيكول را روي ناخن‌هاي خود بزنيد.


لاك پايه را بزنيد
معمولا لاك پايه به رنگ‌هاي صورتي كم‌رنگ، كرم روشن يا برق ناخن است؛ اما مي‌توانيد از هر رنگي كه مي‌خواهيد استفاده كنيد. اگر ناخن‌هاي زردي داريد، بهتر است رنگ پايه را كمي تيره‌تر انتخاب كنيد. يك لايه نازك از لاك را بزنيد و مدتي صبر كنيد تا خشك شود. با حركت نرم و يكسان همه‌ي ناخن‌ها را لاك بزنيد. اين مرحله را براي لايه دوم تكرار كنيد.
استفاده از برچسب فرنچ ناخن
برخي ست‌هاي مانيكور برچسب‌هاي نازك ناخن هم دارند. وقتي رنگ پايه خشك شد، برچسب‌هاي فرنچ را بچسبانيد تا نوك سفيد بي‌نقصي به دست بياوريد. اگر از اين برچسب‌ها نداريد مشكلي نيست فقط كافي است با تمركز بالا مرحله بعدي را انجام دهيد. مي‌توانيد از چسب‌هاي معمولي و حتي از چسب زخم براي تكميل كردن فرنچ خود استفاده كنيد.


سر ناخن‌ها را سفيد كنيد
با لاك سفيد خود، به آرامي سر ناخن را سفيد و چند دقيقه صبر كنيد تا لاك خشك شود. اين مرحله را يك‌بار ديگر تكرار كنيد.
برچسب‌ فرنچ ناخن را جدا كنيد
در آخرين مرحله از فرنچ ناخن، برچسب‌ها را برداشته و يك لايه برق ناخن بزنيد. چند دقيقه صبر كنيد تا اين لايه خشك شود. به همين راحتي ناخن‌هاي خود را در خانه فرنچ كرديد.
پيشنهاد مطالعه: براي آشنايي با يكي ديگر از روش‌هاي زيباسازي ناخن “ژليش ناخن” را مطالعه كنيد.

براي مشاهده مطالب بيشتر از مجله دكوراسيون دلتا ديدن نماييد


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1398/12/6 ساعت: ۱۵ توسط:deltahealth :

عوارض مصرف بيش از حد چاي سياه

اگرچه نوشيدن چاي مفيد است اما مانند تمام خوراكي‌ها، مصرف بيش از حد آن عوارضي براي بدن دارد كه در اين مطلب مجله دلتا به آن اشاره خواهيم كرد. با مجله سلامتي همراه شويد.

برگ چاي به طور طبيعي حاوي كافئين است. مصرف بيش از حد چاي ممكن است به احساس اضطراب، استرس و بي قراري منجر شود. چاي يكي از محبوب‌ترين نوشيدني‌ها در ايران است. تركيبات گياهي موجود در اين نوشيدني ممكن است در كاهش خطر بيماري‌هاي مزمن، مانند سرطان، چاقي، ديابت و بيماري قلبي موثر باشد. مصرف چاي به ميزان متعادل نوشيدني سالمي است اما مصرف بيش از حد آن مي‌تواند با برخي عوارض جانبي منفي همراه باشد. در ادامه اين مطلب مجله دلتا با چند نمونه از مضرات مصرف بيش از حد چاي سياه بيش‌تر آشنا مي‌شويم.

كاهش جذب آهن
چاي حاوي تركيباتي به نام تانن است. تانن مي‌تواند با آهن موجود در برخي مواد غذايي تركيب شود  و از جذب اين ماده معدني در دستگاه گوارش جلوگيري كند. كمبود آهن يكي از شايع‌ترين موارد كمبود مواد مغذي در جهان است و اگر كمبود آهن داريد، مصرف بيش از حد چاي ممكن است اين شرايط را وخيم‌تر سازد.

افزايش اضطراب، استرس و بي قراري
برگ هاي سبز چاي داراي كافئين است. مصرف بيش از حد كافئين ممكن است به احساس اضطراب، استرس و بي قراري منجر شود.


خواب بي كيفيت
مصرف بيش از حد چاي به سبب داشت كافئين ممكن است در چرخه خواب انسان اختلال ايجاد كند. ملاتونين هورموني است كه سيگنال فرا رسيدن زمان خواب را به مغز ارسال مي كند. نوشيدن چاي سياه ممكن است توليد ملاتونين را مهار كرده كه به خوابي با كيفيت نامناسب منجر مي‌شود. خواب ناكافي با برخي مشكلات رواني، از جمله خستگي، اختلال در حافظه، ارتباط است.

حالت تهوع
تركيبات موجود در چاي ممكن است حالت تهوع ايجاد كند، به ويژه زماني كه به مقدار زياد يا با معده خالي مصرف شود، مي‌تواند بافت گوارشي را تحريك كند و به طور بالقوه به بروز علائمي ناخوشايند مانند حالت تهوع و معده درد منجر شود.

سوزش سردل
كافئين موجود در چاي ممكن است موجب سوزش سردل يا تشديد علائم بازگشت اسيد شود. نوشيدن چاي سياه كافئين مري را از معده جدا كرده و در نتيجه، اجازه مي دهد محتواي اسيدي معده راحت‌تر به سمت مري بازگردد. كافئين ممكن است به افزايش توليد اسيد معده منجر شود.


سردرد
مصرف بيش از حد چاي سياه ممكن است به بروز سردردهاي شديد منجر شود. ميزان مورد نياز براي تحريك سردرد مي‌تواند بر اساس تحمل هر فرد متفاوت باشد.

سرگيجه
سرگيجه معمولا با مصرف بيش از حد چاي سياه ، معمولا بيش از ۶ تا ۱۲ فنجان مرتبط است. با اين وجود، سرگيجه مي‌تواند در افرادي كه نسبت به اين ماده حساسيت بيش‌تري دارند با دوزهاي كم‌تر نيز روي دهد.

اگر هنگام نوشيدن بيش از حد چاي سياه، با عوارض آن مواجه مي‌شويد، شايد بهتر باشد ميزان مصرف را كاهش دهيد.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1398/12/4 ساعت: ۱۳ توسط:deltahealth :

مركبات، دشمن كرونا

مركبات سرشار از ويتامين c هستند و به همين خاطر مزيت‌هاي بسياري براي سلامت بدن دارند. با شيوع ويروس كرونا و سرماخوردگي‌هاي فصلي يكي از مواد غذايي كه مصرف آن به شدت توصيه مي‌شود، مركبات است. با ديگر خواص مركبات نيز در مجله سلامتي دلتا آشنا شويد.

اين روزها با شيوع ويروس كرونا، آنفولانزا و همچنين سرماخوردگي‌هاي فصلي حتما توصيه‌هاي تغذيه‌اي زيادي را شنيده‌ايد يا در وبسايت‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي مختلف، در اين مورد مطالبي را خوانده‌ايد. برخي از مواد غذايي به خصوص مركبات با تقويت سيستم ايمني بدن، احتمال ابتلا به اين بيماري‌ها را كاهش مي‌دهند؛ بنابراين لازم است در كنار رعايت نكات بهداشتي به تغذيه خود نيز توجه كنيم. مركبات سرشار از ويتامين c هستند و شامل پرتقال، نارنگي، ليموترش، نارنج، گريپ فروت و… مي‌شوند. مصرف مركبات در هر فصلي از سال براي هر فردي ضروري است. اما نكته مهم اين است كه خواص مركبات فقط محدود به بهبود عملكرد سيستم ايمني نمي‌شود و فوايد بسيار ديگري را نيز شامل مي‌شود كه در ادامه اين مطلب مجله دلتا، به تعدادي از مهم‌ترين آن‌ها اشاره مي‌كنيم.

مقابله با سرطان
يكي از علل اصلي ابتلا به سرطان، به وجود آمدن راديكال‌هاي آزاد است. مركبات منبع غني از آنتي‌اكسيدان‌ها هستند كه مانع از ايجاد اين راديكال‌ها مي‌شوند؛ بنابراين مصرف مركباتي مانند گريپ فروت، نارنگي و پرتقال مي‌تواند خطر ابتلا به انواع سرطان‌ها را كاهش دهد. پيشنهاد ما به شما اين است كه صبح خود را با يك ليوان آب پرتقال تازه و طبيعي شروع كنيد كه روزي پرانرژي داشته باشيد.

 

محافظت از قلب
يكي ديگر از مهم‌ترين خواص مركبات، كمك به سلامت قلب است. فلاونوئيد يكي از مواد مغذي موجود در برخي ميوه‌ها مانند گريپ فروت است كه فوايد زيادي براي بدن ما، به‌خصوص قلب دارد. همچنين گريپ فروت و ساير مركبات، به خاطر وجود آنتي‌اكسيدان‌ها و ويتامين c، منجر به كاهش كلسترول بد مي‌شوند و از خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي مي‌كاهند.

حفظ سلامت پوست
اگر مي‌خواهيد پوستي جوان، صاف و شاداب داشته باشيد، حتما مركبات را در برنامه غذايي خود بگنجانيد. تحقيقات نشان مي‌دهد افرادي كه ويتامين c را به طور مرتب مصرف مي‌كنند، نسبت به كساني كه ويتامين c كمتري مصرف مي‌كنند، كمتر به چين و چروك و خشكي پوست دچار مي‌شوند. ويتامين c با توليد كلاژن، براي پوست بسيار مفيد است.

 

كمك به كاهش وزن
از آن‌جايي كه مركبات منبعي عالي از فيبر هستند و كالري كمي دارند، تاثير بسيار زياد و قابل توجهي بر كاهش وزن مي‌گذارند. اين موضوع به تثبيت قند خون كمك مي‌كند و باعث مي‌شود شما براي زمان طولاني‌تري احساس سيري كنيد؛ در نتيجه ميان‌وعده‌اي عالي براي كمك به كاهش وزن محسوب مي‌شوند. با انواع مركبات مي‌توانيد لذيذترين سالادها را تهيه كنيد؛ همچنين افزودن مقداري آبليمو يا چند برش ليمو به آب، پيشنهاد ديگر ما به شماست تا هم آبي كه مي‌نوشيد خوش‌طعم و عطر شود هم وزن‌تان را كم كنيد.

 

 

پيشنهاد مطالعه: براي آشنايي بيشتر با فوايد افزودن ليمو به آب، “فوايد نوشيدن آب با ليمو” را مطالعه كنيد.

افزايش جذب آهن
با اضافه كردن مركبات به سبد غذايي خود، مي‌توانيد به جذب ديگر مواد مغذي كمك كنيد. براي مثال يكي از خواص مركبات اين است كه بدن شما را براي افزايش جذب آهن ياري مي‌كند. به همين جهت توصيه مي‌شود مركبات را با غذاهاي غني از آهن مانند ماهي، گوشت و مرغ مصرف كنيد تا حداكثر بهره را از سبد غذايي خود ببريد.

تقويت سلامت مغز، تامين آب مورد نياز بدن، تنطيم كلسترول خون و جلوگيري از آسم، تعدادي ديگر از مهم‌ترين خواص مركبات هستند.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1398/12/4 ساعت: ۱۳ توسط:deltahealth :